Order på 486 Volvobussar i Storbritannien

Order på 486 Volvobussar i Storbritannien Volvo Bussar har fått en av sina enskilt största order någonsin i Storbritannien. Det handlar om 486 busschassier för stadstrafik med karosser från Wrightbus. First är en av Volvo Bussars nyckelkunder och företaget är den största bussoperatören i Storbritannien med en bussflotta på cirka 9 300 bussar. Ordern består av 272 vanliga stadsbussar, 184 dubbeldäckare och 30 ledbussar. Chassierna byggs i Volvo Bussars fabrik i Borås och karosserna av det nordirländska företaget Wrightbus. Leveranserna skall ske under två år med start i oktober i år. First kommer att använda bussarna i London, Manchester, Glasgow, Leicester, Northampton, Halifax, Huddersfield, Bath och Aberdeen. - Den här ordern visar vilken bredd Volvo Bussar har i sitt produktprogram och i det serviceutbud som krävs för att klara detta, säger Mike Ball, VD för Volvo Bussar i Storbritannien. Ordern stärker både vårt företag och vårt långsiktiga partnerskap med First och Wrightbus. 2004-07-01 För ytterligare information, vänligen kontakta Per-Martin Johansson, presschef, Volvo Bussar, 031-322 52 00 eller Adrian Wickens, Marketing and Communications Manager, Volvo Bus Ltd UK, +44 1926 41 45 18 Volvo Bussar är världens näst största tillverkare av tunga bussar. Sortimentet omfattar kompletta fordon, chassi, karosser, transportlösningar för städer, leasing, finansiering samt service och underhållskontrakt. Volvo Bussar ingår i Volvokoncernen, en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT20090/wkr0001.pdf