Volvia avyttrar försäkringsverksamheten

VOLVIA AVYTTRAR FÖRSÄKRINGSVERKSAMHETEN Volvia har idag träffat ett avtal om att avyttra sin försäkringsverksamhet. Köparen är försäkringsbolaget If med vilket Volvia idag har ett nära samarbete. Köpeskillingen för verksamheten uppgår till totalt 562 MSEK. - Med Volvokoncernens fokusering på kommersiella fordon, är det naturligt att avyttra verksamheten i Volvia som till övervägande del är personbilsrelaterad. Rörelsen får genom dagens affär en naturlig hemvist och det är vår övertygelse att den kommer att kunna utvecklas bra i den miljön, säger Volvos ekonomi- och finanschef Stefan Johnsson. 2001-02-08 För ytterligare information kontakta Adi Nilson, tel 031-59 11 27 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00710/bit0002.pdf