Volvo Aero lämnar in preliminärt varsel

VOLVO AERO LÄMNAR IN PRELIMINÄRT VARSEL Som tidigare meddelats den 24 oktober kommer Volvo Aero att tvingas minska antalet anställda, som en följd av den kraftiga nedgången inom flygindustrin. Det preliminära varslet, som i dag sänts till Länsarbetsnämnden, innebär att 310 anställda vid anläggningen i Trollhättan kommer att lämna företaget, med början i juni 2002. Samtidigt minskar Volvo Aero Services i USA sin personalstyrka med cirka 100 personer, mot 70 som tidigare nämnts. 2001-12-10 För mer information kontakta Fredrik Fryklund, presschef Volvo Aero, 0520-94 401 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/10/20011210BIT00580/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/10/20011210BIT00580/bit0001.pdf