Volvo Aero vinner underhållskontrakt värt 1,5 miljarder

VOLVO AERO VINNER UNDERHÅLLSKONTRAKT VÄRT 1,5 MILJARDER Det amerikanska flygbolaget Challenge Air Cargo har slutit ett tioårigt underhållskontrakt med Volvo Aero Engine Services, VAES, i Stockholm värt 1,5 miljarder kronor. Överenskommelsen innebär att VAES ansvarar för underhållet av Challenge Air Cargos JT9D-motorer till flygbolagets fraktflygflotta bestående av DC10:or. "Ordern är mycket viktig för oss eftersom det är det första långsiktiga kontrakt vi har med ett amerikanskt flygbolag", säger Ragnar Norbäck, VD på VAES. "Challenges verksamhet kräver underhåll av hög kvalitet, därför är vi mycket nöjda med att få våra motorer underhållna av ett ledande översynsföretag som VAES", säger David P Mulligan, VD på Challenge Air Cargo. 1998-10-16 Mer information finns att få på http://www.bit.se/ Följande filer finns att ladda ned: (AeroChallenge-sv.pdf) (AeroChallenge-sv.doc)