Volvo Bussar AB varslar angående uppsägningar i Göteborg

VOLVO BUSSAR AB VARSLAR ANGÅENDE UPPSÄGNINGAR I GÖTEBORG Volvo Bussar AB lägger idag varsel till länsarbetsnämnden om uppsägning av 22 personer. Detta varsel berör tjänstemän vid Volvo Bussars huvudkontor på Hisingen i Göteborg. Totalt arbetar för närvarande 250 personer på denna arbetsplats. Förhandlingar med de fackliga organisationerna har idag inletts. Dessutom kommer antalet konsulter som arbetar för Volvo Bussar AB att minskas med 27. Vid Volvo Bussar AB, Boråsfabriken läggs inget varsel. Där genomförs andra åtgärder, bl.a. kommer anställningar på visstidskontrakt inte att förlängas. 1998-12-07 För mer information, var god kontakta: Bengt Palmérus, Tel: 031-66 79 00, E-post: bus1.80500BP@memo.volvo.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/07/19981207BIT00170/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1998/12/07/19981207BIT00170/bit0002.doc