Volvo Bussar får order på 79 stadsbussar till Belgien

Volvo Bussar får order på 79 stadsbussar till Belgien Volvo Bus Benelux och karosstillverkaren VDL Jonckheere har fått en gemensam order på leverans av 79 Volvo B7RLE regionala bussar med lågt insteg från den belgiske operatören De Lijn. De Lijn är ett självständigt statligt företag som tillhandahåller buss- och tågtransporter i städer och regionalt i Flandern. Sedan 2002 har ett 100-tal bussar levererats till De Lijns underleverantörer. "De mycket goda erfarenheterna från de tidigare leveranserna till underleverantörerna, har gett oss en mycket bra möjlighet att ytterligare utveckla relationen med De Lijn," säger Erland Morelissen, chef Volvo Bus Benelux. Avtalet undertecknades i början av november och leverans skall ske inom 18 månader. Volvo B7RLE med lågt insteg och en Jonckheere Transit 2000-kaross är en stads- och landsvägsbuss med låga driftskostnader som kombinerar unika vägegenskaper med överlägsen passagerarkomfort. 2003-11-17 För ytterligare information, vänligen kontakta Christina Fjellman, 0739-02 42 80 Volvo Bussar är världens näst största tillverkare av tunga bussar. Sortimentet omfattar kompletta fordon, chassi, karosser, transportlösningar för städer, leasing, finansiering samt service och underhållskontrakt. Volvo Bussar ingår i Volvokoncernen, en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT20250/wkr0001.pdf release sv pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT20250/wkr0003.doc release sv word doc