Volvo Construction Equipment säljer LB Smith´s återförsäljardistrikt i New York

Volvo Construction Equipment säljer LB Smith´s återförsäljardistrikt i New York Volvo Construction Equipment, Volvo CE, har sålt det egenägda LB Smith´s återförsäljardistrikt i delstaten New York till Vantage Equipment, LLC, Syracuse, New York. Utnämnandet av Vantage Equipment till en auktoriserad Volvo CE återförsäljare träder i kraft från och med 27 augusti 2004. Vantage Equipment kommer att leda sitt marknadsområde från nuvarande LB Smith´s distriktskontor i Buffalo, Latham (Albany) och Syracuse. Återförsäljarområdet New York City stad ingår inte i försäljningen. Det kommer fortsatt att ledas av Malvese Equipment Company, Inc., Hicksville, New York. Volvo CE förvärvade i maj 2003 LB Smith´s distribution av Volvos anläggningsmaskiner, som omfattade huvuddelen av de östra delarna av USA. Volvo CE har sedan förvärvet fortsatt att bedriva verksamheten under namnet LB Smith för att tillse att kunderna i berörda områden fortsatt skall erhålla högsta möjliga kvalitet med avseende på produktstöd och service. Försäljningen av New York distriktet är en del av Volvo CE:s pågående avyttring av LB Smith´s återförsäljarområden. Vantage Equipment Company, LLC Vantage Equipment har sitt huvudkontor på 5985 Court St. Road, Syracuse, New York. Bolagets VD John Hession har arbetat inom anläggningsmaskinbranschen i 26 år. Till helt nyligen var han chef för, och delägare i, Syracuse Supply Company, den tidigare återförsäljaren av Caterpillar i norra delen av staten New York. Todd Kaley, försäljningschef, har nära 20 års erfarenhet av ledande positioner inom försäljningsområdet anläggningsmaskiner. "Vi är mycket glada över att vi har fått möjlighet att med marknadens bästa maskiner fortsätta kunna ge service åt anläggningsindustrin i delstaten New York. Jag vet att en del kunder undrar över LB Smith´s framtida ägarskap, varför jag vill framhålla att Vantage Equipment´s inom ramen för köpet åtagit sig att ge kunderna det bästa produktstöd som går att få. Vi är också glada över att tidigare ägaren LB Smith´s personal flyttar över till Vantage. Tillsammans skall vi få företaget att växa och tillhandahålla oöverträffad kundservice" säger John Hession. 2004-08-30 För ytterligare information, vänligen kontakta: Beatrice Cardon Volvo Construction Equipment Hunderenveld 10 1082 Brussels, Belgium Tel.: +322 482 5021 Fax: +322 675 1777 e-mail: beatrice.cardon@volvo.com Volvo Construction Equipment är en av världens största tillverkare av anläggningsmaskiner. Produktutbudet består bla av hjullastare, grävmaskiner, ramstyrda dumprar och väghyvlar. Volvo Construction Equipment erbjuder även lösningar för finansiering och leasing samt service. Volvo Construction Equipment ingår i Volvokoncernen, en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/30/20040830BIT20540/wkr0001.pdf