Volvo construction equipment säljer sitt tjeckiska försäljnings- och servicebolag Volvo Construction Equipment har sålt sitt tjeckiska försäljnings- och servicebolag, Volvo Stavebni stroje CR s.r.o, till Bilia Baumaschinen GmbH, ett helägt dotterbolag till Bilia AB. Försäljningsavtalet skrevs på den 28 juni 2002. Det tjeckiska försäljnings- och servicebolagets namn kommer att ändras till Bilia Stavebni stroje CR s.r.o. Bila är redan exklusiv återförsäljare för Volvo CE i Norge, Danmark och Grönland, Österrike, Polen, Ungern, Slovakien, Slovenien, Kroatien samt i Bosnien-Herzegovina. Volvo Construction Equipment har som strategi att ha färre men större, oberoende återförsäljare som kan fungera som kompletta försäljnings- och servicecenter. I ett allt tuffare marknadsklimat är det viktigt att återförsäljarna har god ekonomin och förmåga att motsvara Volvokundernas krav och önskemål. 2002-07-01 För ytterligare information, kontakta Chris Reees, +44 1223 251 701 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00370/wkr0002.pdf