Volvo förvärvar egna aktier

VOLVO FÖRVÄRVAR EGNA AKTIER Styrelsen i AB Volvo har den 1 februari 2001, beslutat om återköp av högst 10 procent av bolagets aktier, varav fem procent ska överlåtas till Renault S.A. som slutlikvid för förvärvet av Mack Trucks och Renault V.I. I anslutning till styrelsebeslutet har AB Volvo under torsdagen den 1 februari förvärvat 6.930.247 A-aktier och 8.636.485 B-aktier i AB Volvo. A-aktierna har förvärvats till ett genomsnittspris om 186,43 kronor per aktie och B-aktierna har förvärvats till ett snittpris om 190,07 kronor per aktie. Volvo äger därmed 5,0 procent av antalet utestående A-aktier och 2,9 procent av antalet utestående B-aktier. Det totala antalet förvärvade aktier motsvarar 4,6 procent av röstetalet och 3,5 procent av kapitalet. Det totala antalet aktier i bolaget uppgår till 441.520.885. 2001-02-02 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/02/20010202BIT00210/bit0002.pdf