Volvo IT och Frontec hjälper företag

Volvo IT och Frontec hjälper företag att spara miljoner Volvo Information Technology och Frontec erbjuder lösningar för effektivare fakturahantering. Med hjälp av konceptet iSupply kan företag spara miljontals kronor varje år på effektivare e-fakturering, affärskommunikation och inköpshantering. -Lösningen och erbjudandet som vi har skapat tillsammans med Frontec är ett strategiskt projekt inom Volvo IT. Konceptet ger oss möjlighet att hjälpa andra företag att effektivisera sina inköpsprocesser och därigenom spara miljonbelopp. Tillsammans kan vi leverera branschledande kompetens inom elektronisk affärskommunikation och eProcurement, säger Ulf Nilsson, VD på Volvo IT. Samarbetet kring det nya lösningskonceptet iSupply är ett resultat av de båda företagens gemensamma ansträngningar för att effektivisera inköpsrutinerna inom Volvokoncernen i Sverige. Projektet, som startade i början på 2001, innebär bland annat att Volvokoncernens bolag i Sverige inom en snar framtid kommer att hantera hela inköpsprocessen från order till betalning elektroniskt. Redan vid årsskiftet accepteras inte längre några pappersfakturor från leverantörerna. De erbjuds istället olika alternativ för att skicka sina fakturor elektroniskt. Genom att automatisera och integrera affärskommunikationen elektroniskt innebär detta, för ett företag av Volvokoncernens storlek, besparingar på flera hundra miljoner kronor. -Med hjälp av iSupply kan både stora och små företag spara mycket pengar varje år bara på en mer rationell inköpshantering och elektronisk affärskommunikation. Både leverantörer och köpare tjänar på att utöka den elektroniska kommunikationen emellan sig. Samarbetet blir mer kostnadseffektivt och affärsrelationen starkare i och med att man knyter sina leverantörer och kunder närmare sig, säger Per Tjernberg, VD på Frontec. Fakta kring iSupply iSupply är ett integrationskoncept för order- och fakturahantering och bygger främst på eConnection Platform. Denna utgörs av en integrationsplattform och ett antal applikationer och tjänster som Volvo IT och Frontec har utvecklat. Bland annat ingår plattformsoberoende integrationslösningar, applikationer för elektroniska fakturor via EDI, XML, webb- och WAP samt koppling till katalogdrivna inköp, arkivering och analys. I konceptet iSupply ingår även tjänster och metoder för införande av avancerad elektronisk affärskommunikation. 2001-10-11 För mer information kontakta: Magnus Carlander, Vice President Application & Techniques, Volvo IT Tel: 031-661082 / 0708-667082 e-post: magnus.carlander@volvo.com Jan Rehn, Marknadschef på Frontec Tel: 031-707 11 79 e-post: jan.rehn@frontec.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00350/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00350/bit0002.pdf