Volvo IT skall sköta drift för YIT Building Systems i Sverige och Norge

Volvo IT skall sköta drift för YIT Building Systems i Sverige och Norge Volvo IT tecknar avtal med det svenska och det norska bolaget inom YIT Building Systems. Avtalen gäller drift av affärssystemet som används för redovisning och för planering och ekonomisk styrning av projekt. YIT Building Systems i Sverige och Norge ger Volvo IT driftansvaret för sitt mest affärskritiska system, med 1500 användare. Systemet körs i stordatormiljö med höga krav på säkerhet, tillgänglighet och kostnadseffektivitet. - Volvo IT är en stabil och professionell leverantör och vi ser fram emot ett givande samarbete, säger Geir Soland, IT-chef på YIT Building Systems i Norge. YIT Building Systems är ett affärsområde inom den finska byggkoncernen YIT och levererar tekniska installationer i fastigheter och anläggningar. 2004-08-11 För ytterligare information, vänligen kontakta Ann-Louise Öhrn, informationschef, Volvo IT Tel 031-661088, 0708-667088, ann-louise.ohrn@volvo.com Volvo IT levererar IT-lösningar och tjänster för hela den industriella processen, från produktutveckling och tillverkning, till försäljning, eftermarknad och administration, inklusive IT-drift och infrastruktur. Bland kunderna finns AB Volvo, Ford-ägda Volvo Personvagnar, Elof Hansson AB, Gambro, Kongsberg Automotive, Nobel Biocare, SCA och Södra Skogsägarna. Volvo IT:s globala verksamhet omsatte år 2003 cirka 5,8 miljarder kronor och sysselsatte totalt cirka 4700 personer i Europa, Nordamerika, Sydamerika och Asien. Volvo Information Technology AB är ett helägt dotterbolag till AB Volvo. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/11/20040811BIT21460/wkr0001.pdf