Volvo IT tecknar avtal med Stora Enso

Volvo IT tecknar avtal med Stora Enso Stora Enso inleder ett globalt samarbete med Volvo IT och får tillgång till rådgivning och teknisk support. Volvo IT hjälper Stora Enso att effektivisera administrationen av IT- resurser inom hela koncernen. Målet är att samla all information om till exempel hårdvara, användar-id och behörigheter i en virtuell, koncerngemensam katalog. Stora Enso drar nytta av att Volvo IT har praktisk erfarenhet av liknande lösningar för både Volvokoncernen och andra kunder. - Vi vänder oss till Volvo IT eftersom kraven på IT-lösningarna är lika inom Stora Enso och Volvo. Det är kostnadseffektivt för oss att använda de resurser Volvo IT redan har i sin globala organisation, säger Patrick Sandberg, projektledare på Stora Ensos IT-stab. För ytterligare information, vänligen kontakta Patrik Bremander, Account Manager, Volvo IT Tel 031 - 3220878, patrik.bremander@volvo.com Rikard Karlsson, Service Area Manager Directory Services, Volvo IT Tel 031 - 3224391, rikard.karlsson@volvo.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00180/wkr0002.pdf