Volvo Personvagnar lägger varsel

VOLVO PERSONVAGNAR LÄGGER VARSEL Volvo Personvagnar har idag hos Länsarbetsnämnden i Västra Götalands län varslat om uppsägning av tjänstemän inom verksamheten i Göteborg. Varslet, som enbart berör verksamheten i Göteborg, omfattar 492 tjänstemän inom Volvo Personvagnar AB, 35 inom Volvo Personvagnar Komponenter AB och 20 inom Volvo Personbilar Sverige. I varslet anges att det i första hand är tjänstemän med administrativa arbetsuppgifter som berörs. Övriga varsel inom Volvo PV:s verksamhet är ännu inte klara. Idag inleddes också förhandlingarna med de fackliga organisationerna inom Volvo Personvagnar i Sverige, med en information om varslet, dess omfattning och bakgrunden till detta. Hur den fortsatta förhandlingsprocessen skall bedrivas har också diskuterats. 1998-12-04 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/04/19981204BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/04/19981204BIT00160/bit0002.pdf