Volvo vinner order på 340 bussar i Mexico

Volvo Vinner order på 340 bussar i Mexico Volvo Buses de Mexico har erhållit en order på 340 intercity bussar i Mexiko från en av de ledande operatörerna av intecity trafik - ADO Gruppen. Denna nya order är en bekräftelse av Volvo som en av de utvalda leverantörerna till ADO, då de återigen väljer Volvo för sin intercity trafik. Ordervärdet är ca 70 miljoner USD och leveranserna görs under en 14 månaders period med första leverans i Oktober 2002. Flertalet av bussarna är Volvo 9700, två och treaxliga, byggda på TX plattformen samt några Volvo 7550 i treaxligt utförande. ADO Gruppen är en av de ledande operatörerna av intercitytrafik på en av världens ledande bussmarknader. Mer än 95 % av all intercitytrafik görs med bussar, vilket motsvarar 2,5 miljarder passagerare per år. ADO Gruppen har därmed en mycket viktig roll i denna trafik. Företaget trafikerar huvudsakligen landets södra delar. Den totala trafiken uppgår till ca 700 miljoner kilometer per år. Sedan Volvo Buses de Mexico (tidigare MASA) bildades 1998 har Mexiko utvecklats till Volvos största bussmarknad. Detta är ett resultat av en framgångsrik överföring av know-how och teknologi under en kort period. Volvobussarna har blivit mycket väl mottagna av operatörer och passagerare på marknaden. Ordern från ADO Gruppen tillsammans med nyligen erhållna order från Flecha Amarilla and Toluca Group har ytterligare stärkt Volvos position som den ledande leverantören av intercity bussar 8 Juli, 2002 För mer information kontakta: Lennart Lindgren Public Relation Manager Volvo Bus Corporation Tel: +46 31 66 73 05 Fax: +46 31 66 72 88 E-mail: lennart.c.lindgren@volvo.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00610/wkr0002.pdf