Daniel Fredriksson utsedd till Platschef när VVS Tjänst etablerar sig i Växjö

VVS Tjänst AB är ett heltäckande konsultbolag inom projektering och konstruktion av VS-system, ventilationssystem samt kylsystem.  Fram till 2018 har bolaget utgått från Norrköping men nu expanderar man verksamheten genom att etablera ett nytt platskontor, i Växjö.

Till Platschef har Daniel Fredriksson utsetts. Daniel är 28 år och kommer närmast från rollen som projektör och projektledare inom Assemblin VS.

- Jag hälsar Daniel varmt välkommen till VVS Tjänst och vårt team. Vi är idag ett modernt och innovativt konsultföretag med ett 10-tal medarbetare, som är under kraftig tillväxt. Daniels breda erfarenhet och stora engagemang kommer, tillsammans med hans lokala kännedom om marknaden i Växjö, att vara en viktig framgångsfaktor för att ge oss en stabil grund när vi nu tar steget in i nya marknader. Jag ser fram emot att tillsammans med Daniel och hans framtida team utveckla VVS Tjänst i Växjö med omnejd, säger Sofia Lundborg, VD, VVS Tjänst.

VVS Tjänst erbjuder sina kunder kompletta helhetslösningar, från rådgivning, utredning och projektering till kontroll och besiktningar. Bolaget utför även energiberäkningar, upprättar ramhandlingar, drift- och underhållsinstruktioner och erbjuder installationssamordning samt kalkylering.

- Jag är stolt över förtroendet att få vara en del av att etablera VVS Tjänsts verksamhet i Växjö. VVS Tjänst är ett familjärt företag, som alltid strävar efter att ha en nära och lyhörd relation till sina kunder och där unga medarbetare får möjlighet att utvecklas. Jag ser nu fram emot att skapa ett framgångsrikt och erfaret team för att möta marknaden. Och rekryteringsprocessen den påbörjas omgående, säger Daniel Fredriksson.

Daniel tillträdde tjänsten som platschef den 28 maj 2018 och VVS Tjänst kommer att utgå från lokaler på Hammargatan 6 i Växjö.

Sofia Lundborg
sofia@vvstjanst.net
VVS Tjänst AB utför olika typer av projektering inom VS- samt ventilationssystem, kylsystem samt biogassystem. Vi har kunnig personal inom både 2D och 3D ritningar och använder oss alltid av de senaste versionerna av AutoCAD i kombination med MagiCAD.

Om oss