28. PTS COATING SYMPOSIUM 2017: WACKER Presents a New Binder for Rotogravure Coatings

Munich, September 5, 2017 – The WACKER Group is introducing a novel binder for coated paper at the PTS Coating Symposium 2017 in Munich: VINNAPAS® EF 3101 is a vinyl acetate-ethylene-copolymer (VAE) dispersion that has been developed specifically for rotogravure paper coatings. The binder has a high level of compressibility and develops a high degree of smoothness, enabling superior print quality. The dispersion complies with the EU ecolabel requirements for graphic paper and different food contact regulations. That makes VINNAPAS® EF 3101 particularly suitable for coatings on paper for high-end magazines, catalogs, books and packaging. The PTS Coating Symposium takes place at the Leonardo Royal Hotel in Munich from September 5 to 6.

För översättning till svenska, kontakta marie-louise.kaervedal@wacker.com

Verena Roithmaier

verena.roithmeier@wacker.com

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 13.450 anställda och en årsomsättning på cirka 4,6 miljarder € (2016, utan Siltronic). WACKER har 23 produktionsanläggningar, 19 technical competence centers och 49 försäljningskontor över hela världen.

WACKER POLYMERS Polyvinylacetat och vinylacetat ko/ter-polymerer i form av dispersionspulver, dispersioner och fasthartser