WACKER POLYMERS to Raise Prices for Dispersions globally

Munich, October 05, 2017 – WACKER POLYMERS is to raise its prices for dispersions of the brands VINNAPAS®, VINNOL® and PRIMIS® globally . Effective October 16, 2017, prices will be raised by up to 10%, or as customer contracts allow. This measure has been necessitated by the ongoing cost increases especially through market price increases for raw materials such as vinyl acetate monomer (VAM).

För mer information se bifogad pressrelease. För översättning till svenska, kontakta marie-louise.kaervedal@wacker.com

Verena Roithmaier

verena.roithmeier@wacker.com

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 13.450 anställda och en årsomsättning på cirka 4,6 miljarder € (2016, utan Siltronic). WACKER har 23 produktionsanläggningar, 19 technical competence centers och 49 försäljningskontor över hela världen.

WACKER POLYMERS Polyvinylacetat och vinylacetat ko/ter-polymerer i form av dispersionspulver, dispersioner och fasthartser

Taggar: