WACKER POLYMERS to Raise Prices for Dispersions in the Americas Region

Munich, October 2, 2018 – WACKER POLYMERS is to raise its prices for vinyl acetate-ethylene copolymer dispersions of the VINNAPAS® brand in the Americas region. Effective November 5, 2018, prices will be raised by up to ten percent in the Americas or as customer contracts allow. This measure has been necessitated by the ongoing market price increases in vinyl acetate monomer (VAM) which is a primary raw material for the manufacturing of WACKER’s vinyl acetate-ethylene copolymer dispersions. Additionally, rising freight, logistics and distribution costs across the industry continue to represent significant challenges in order to maintain current service levels.

Företaget i överblick: WACKER är en globalt verksam kemikoncern med cirka 13.800 anställda och en årsomsättning på cirka 4,9 miljarder € (2017). WACKER har 23 produktionsanläggningar, 21 technical competence centers och 50 försäljningskontor över hela världen.

WACKER POLYMERS Polyvinylacetat och vinylacetat ko/ter-polymerer i form av dispersionspulver, dispersioner och fasthartser