Erik Åsbrink föreslås som ny ledamot i Wallenstams styrelse

Erik Åsbrink föreslås som ny ledamot i Wallenstams styrelse På bolagsstämman den 23/5 2000 kommer till ny styrelseledamot i Lennart Wallenstam Byggnads AB föreslås Erik Åsbrink. För övrigt föreslås omval av: Sören Mannheimer ordf Christer Villard vice ordf Marie-Anne Lervik Nivert Lennart Svensson Hans Wallenstam Anders Berntsson Bolagsstämman kommer att hållas i Wallenstamsalen Stadsmuséet Norra Hamngatan 12 i Göteborg "Mot bakgrund av Erik Åsbrinks meriter såsom bland annat tidigare varande VD för Vasakronan ser jag hans inträde i styrelsen som ett mycket positivt komplement i vårt styrelsearbete" säger Hans Wallenstam i en kommentar. Lennart Wallenstam Byggnads AB (publ) Göteborg den 9 mars 2000 Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av VD Hans Wallenstam. Telefon 031-20 00 00. Wallenstam grundades 1944 och är idag ett renodlat fastighetsbolag med sammanlagt över 300 fastigheter i de tre storstadsregionerna Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Ägandet fokuseras på bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter. Koncernen omsätter ca 800 miljoner kronor i hyror och har ett fastighetsvärde om ca 7,5 miljarder kronor. Koncernens B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00160/bit0002.pdf

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 41 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 8 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.