Friskis&Svettis köper grön el av Svensk NaturEnergi

Den 1 april tecknade Svensk NaturEnergi ett ramavtal med Friskis&Svettis Sverige. Avtalet innebär att Friskis&Svettis 108 föreningar runt om i Sverige har möjlighet att erhålla grön el från Svensk NaturEnergi. Avtalet sträcker sig fram till och med september 2015.

– För oss är det viktigt med miljömärkt el. Därför var det naturligt för oss att välja Svensk NaturEnergi som bara levererar grön el säger Anneli Tjernsten, avtalsansvarig på Friskis&Svettis.

Friskis&Svettis är en idrottsförening som består av 108 ideella föreningar runt om i Sverige. Föreningarna är alla medlemmar i Friskis&Svettis Riks och anslutna till Riksidrottsförbundet. På de olika anläggningarna erbjuds lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet som ska passa alla.

Svensk NaturEnergi är ett bolag inom Wallenstam och har idag 57 vindkraftverk och tre vattenkraftverk i drift runt om i landet. Den totala installerade effekten är på cirka 118 megawatt. Den el som levereras till kunder kommer uteslutande från vindkraftverk är därmed 100 % förnybar, alltså helt koldioxidfri.

– Grön el till ett bra pris är idag attraktivt för många företag och organisationer, vi är glada att Friskis&Svettis har valt oss som sin huvudleverantör och vi hoppas på ett långt och givande samarbete säger Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör på Wallenstam.

För ytterligare information:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 29 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 8 700 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med drygt 50 egna vind- och vattenkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq OMX Stockholm sedan 1984.

Taggar: