Justering av rapportdatum för Wallenstams kommande delårsrapport

Wallenstams delårsrapport för tredje kvartalet 2015 kommer att offentliggöras en dag tidigare än vad som tidigare har kommunicerats. Nytt rapportdatum är den 3 november 2015.

I övrigt gäller sedan tidigare offentliggjorda datum för kommande rapporter:

• 2016-02-24 Bokslutskommuniké 2015
  • Vecka 14 publicering av Årsredovisning 2015
  • 2016-04-26 Årsstämma 2016
  • 2016-04-26 Delårsrapport I, 2016

Våra rapporter offentliggörs kl. 08.00 förutom bokslutskommunikén som offentliggörs kl. 14.00.

Denna information är sådan som Wallenstam AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 september 2015 klockan 08:00.

Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 30 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 7 300 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med drygt 67 egna vind- och vattenkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.