Nu startar byggnationen av Punkt 3 i Stallbacken Mölndal

Wallenstams tredje etapp i Stallbacken, Punkt 3 med 82 hyresrätter, påbörjas nu. Totalt kommer Wallenstam att bygga cirka 550 lägenheter i området med en mix av hyres- och bostadsrätter med ren el från Svensk NaturEnergi. Nu till helgen arrangeras en visningsdag med möjlighet att få mer information om området i Wallenstams paviljong på plats.

– Detta är vår tredje nybyggnation i området, totalt sett tillför vi cirka 550 nya lägenheter till Stallbacken. Vi ser fram emot att vara med och fortsätta bidra till fler attraktiva bostäder i en av Sveriges populäraste kommuner, säger Thomas Dahl, vice vd för Wallenstam.

I Punkt 3, som projektet heter kommer det aktiva livet att stå i centrum och på gården kommer det att finnas ett utegym för enkel träning och välmående. Lägenheterna fördelas mellan 10 ettor, 53 tvåor, och 19 stycken treor. Sammantaget är det fem etapper som Wallenstam ska bygga i området, varav tre nu har påbörjats.

Wallenstams första nyproduktion i Stallbacken, Punkt 1, med etappvis inflyttning från och med i höst visas nu till helgen, söndag den 17 april mellan klockan 11.00 och 15.00. I Wallenstams paviljong vid korsningen Åbyvägen/Åby Allé presenteras samtliga våra bostadsprojekt i Stallbacken. På plats finns även Gunnebo Slott och Trädgårdar som ger gröna balkongtips, Margaretas bröd och bakverk och för den som vill kan man åka häst och vagn genom området.

När Stallbacken som område är klart kommer det att rymma cirka 1 000 lägenheter och två förskolor.

Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel.031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 32 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 7 300 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi.  Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.