Wallenstam bygger 100 lägenheter i centrala Mölnlycke

Nu startar Wallenstam nyproduktionen av 100 lägenheter i centrala Mölnlycke, Härryda kommun. Idag tas det första spadtaget av kommunstyrelsens ordförande Annette Eiserman-Wikström och Hans Wallenstam, vd för Wallenstam. Inflyttningen är planerad till årsskiftet 2012/2013.

– Härryda är en aktiv och framgångsrik kommun där vi vill fortsätta bidra till stadsutvecklingen. Vår nybyggnation kommer att bidra till en positiv förtätning i centrala Mölnlycke med fler lägenheter och dessutom ett utökat utbud av butiker, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam.

Nybyggnationen omfattar utöver 100 lägenheter i fyra huskroppar, en trivsam innergård, butiker i bottenplan samt ett parkeringsgarage under mark. Lägenheterna kommer att vara mellan 1-4 rum och kök och huskropparna blir olika höga, mellan fyra till sex våningar.

– Det är väldigt roligt att vi nu har kommit igång med den här förändringen av Mölnlycke centrum. Jag ser fram emot den kommande utvecklingen, säger kommunstyrelsens ordförande Annette Eiserman-Wikström.

Wallenstam har med nybyggnationen i Mölnlycke påbörjat produktionen av drygt 1 000 lägenheter under nuvarande affärsplan.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00, 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 24 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och cirka
2 000 kommersiella kontrakt. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1,2 miljon kvm vilket ger cirka 1,5 miljarder kronor i hyror. Wallenstam satsar även på produktion av förnybar energi med målet att bli självförsörjande. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. Wallenstams övergripande mål för verksamheten är att substansvärdet per aktie ska uppgå till 300 kr 2013.