Wallenstam frånträder fastigheten Pål Ibb 21 i Helsingborg

Som en del i det avtal som tecknades med Willhem i december 2015 avseende att de successivt kommer att överta Wallenstams fastigheter i Helsingborg, frånträds per dagens datum fastigheten Pål Ibb 21. Det överenskomna fastighetsvärdet uppgår till 255 Mkr, vilket är i nivå med värdering, och den uthyrningsbara ytan uppgår till 6 223 kvadratmeter.

– Fastigheten Pål Ibb 21 är den andra fastigheten som vi utifrån vårt tecknade avtal med Willhem nu överlämnar till dem. Det känns både tryggt och bra att lämna över stafettpinnen till en bra aktör som kommer att ta den vidare på bästa sätt, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam.

Fastigheten Pål Ibb 21 är belägen på Drottninggatan 72 A-B, Hälsovägen 1 och Pålsgatan 1 i Helsingborg.

För ytterligare information:
Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 35 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 7 600 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Taggar: