Wallenstam frånträder fastigheten Skäran 1 i Helsingborg

Som en del i det avtal som tecknades med Willhem i december 2015 avseende att de successivt kommer att överta Wallenstams fastigheter i Helsingborg, frånträds per dagens datum fastigheten Skäran 1. Det överenskomna fastighetsvärdet uppgår till 380 Mkr, med en uthyrningsbar yta om drygt 13 600 kvadratmeter.

– Det är väldigt roligt att få överlämna ytterligare en fin fastighet, med både bostäder och kommersiella lokaler, till Willhem. Jag är stolt över allt arbete som mina medarbetare gjort med att planera, bygga och hyra ut fastigheten, som Willhem nu kan tillträda och ta vidare på bästa sätt, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam.

Fastigheten Skäran 1 är belägen på Grepgatan 10-42 i Mariastaden i Helsingborg.

För ytterligare information:
Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Stockholm, Göteborg och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 44 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med 64 egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq OMX Stockholm sedan 1984.