Wallenstam genomför aktiesplit med villkor 2:1

Vid Wallenstams årsstämma den 28 april 2015 beslutades om aktiesplit med villkor 2:1, vilket innebär att varje nuvarande aktie delas upp i två aktier av samma slag. Avstämningsdag för uppdelningen beslutades till den 26 maj 2015. Första handelsdag efter spliten blir måndagen den 25 maj 2015. Sista handelsdag för handel med aktier före split blir fredagen den 22 maj.

Wallenstam kommer efter genomförd uppdelning av aktier att ha sammanlagt 340.000.000 aktier, varav 34.500.000 aktier av serie A och 305.500.000 aktier av serie B. VP-avier om den genomförda spliten kommer att skickas ut till aktieägarna i samband med avstämningsdagen den 26 maj.

Denna information är sådan som Wallenstam AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 maj 2015 klockan 08:00.

Susann Linde, CFO och IR-ansvarig Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 34
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 30 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 7 600 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med drygt 67 egna vind- och vattenkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.