Wallenstam säljer bostadsfastighet i Stockholm

Wallenstam säljer bostadsfastighet i Stockholm Wallenstam säljer en bostadsfastighet på söder i Stockholm. Försäljningspriset uppgår till 20,6 Mkr vilket motsvarar 16 480 kr/kvm. Köpare är en bostadsrättsförening som tillträdde fastigheten den 17 december. Hans Wallenstam, VD, kommenterar: "Försäljningen överensstämmer med bolagets strategi om att avyttra attraktiva bostadshus till bildade bostadsrättsföreningar." Göteborg den 18 december 2001 Lennart Wallenstam Byggnads AB Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Marknads- och Informationsdirektör Thomas Dahl, telefon 031-20 00 00 alternativt 0705- 17 11 42. www.wallenstam.se Wallenstam grundades 1944 och är idag ett renodlat fastighetsbolag med sammanlagt över 300 fastigheter i de tre storstadsregionerna Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Ägandet fokuseras på bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter. Koncernen omsätter ca 800 miljoner kronor i hyror och har ett fastighetsvärde om ca 9 miljarder kronor. Koncernens B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00170/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/18/20011218BIT00170/bit0001.pdf

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 40 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 7 700 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.