Wallenstam säljer kommersiell fastighet på Hisingen

Wallenstam säljer kommersiell fastighet på Hisingen Wallenstam säljer en kommersiell fastighet på Hisingen i Göteborg. Fastigheten är på 3 467 kvm och köpeskillingen uppgår till 33 Mkr, vilket motsvarar drygt 9 500 kr/kvm. Försäljningen tillför bolaget en reavinst på ca 10 Mkr och indikerar en direktavkastning på 6%. Göteborg 28 december 1998 Lennart Wallenstam Byggnads AB (publ) För ytterligare information kontakta gärna marknads-och informationsdirektör Thomas Dahl på telefon 031 - 20 00 00 alternativt 0705-17 11 42. Wallenstam grundades 1944 och är med drygt 10.000 bostäder i sitt bestånd ett av Stockholm Fondbörs största bostadsfastighetsbolag. Med en yta om ca 1.000.000 kvm och ett börsvärde på ca 1 miljard kronor är Wallenstam också ett av de största noterade fastighetsbolagen i Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/28/19981228BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/28/19981228BIT00290/bit0002.pdf

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 43 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.