Wallenstams årsredovisning tillgänglig på www.wallenstam.se

Wallenstams årsredovisning med hållbarhetsredovisning för 2015 finns nu på www.wallenstam.se/rapporter. Den tryckta versionen av årsredovisningen finns tillgänglig på Wallenstams huvudkontor, Kungsportsavenyen 2, Göteborg från och med vecka 14.

En tryckt årsredovisning kan beställas genom att skicka e-post till bestallning@wallenstam.se, skriva till Wallenstam AB, 401 84 GÖTEBORG, eller ringa på telefon 031-20 00 00.

Denna information är sådan som Wallenstam AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 april 2016 klockan 08.00.

Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel.031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 32 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 7 300 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi.  Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.