Cecilia Dahlbom ny platschef på Wallmans Dippan i Åre

Report this content

Både Wallmans Nöjen och Hotel Diplomat i Åre är tungviktare och föregångare inom nöjesbranschen: Hotell Diplomat genom sin numera klassiska after ski och Wallmans var först i Sverige med sjungande och dansande servitörer av högsta show och musikalklass. För två år sedan slog sig ”Anrika Diplomat” och Wallmans ihop i Wallmans Dippan i Åre och succén var given. Nu utökar Wallmans Dippan sin storsatsning genom sin nya platschef Cecilia Dahlbom som tidigare arbetat som marknads-, promotion- och eventansvarig på bland annat Twentieth Century Fox, Trädgår’n i Göteborg och Dahlbom på torget i Åre.

– Det här är en otroligt rolig utmaning, säger Cecilia Dahlbom. Jag började inom underhållningsbranschen på klassiska Hamburger Börs i mitten av 90-talet och har verkligen börjat på golvet och arbetat mig upp. Efter tre år på Hamburger Börs som vd-assistent med ansvar från allt från kundregister och företagsevenemang till krogshowpremiärer blev Cecilia Dahlbom erbjuden tjänsten som promotionansvarig på filmbolaget Twentieth Century Fox där hon var verksam i fem år: – Det var en väldigt hektisk tid att vara med att bygga upp Fox verksamhet i Sverige från scratch, berättar Cecilia. Vi hade massor av galna idéer och lyckades faktiskt genomföra de flesta. Bland annat målade vi om ett flygplan i reguljär trafik inför lanseringen av en film och vi spärrade av hela Vasaplan i Stockholm för galapremiären av Bond-filmen ”Die Another Day”. Kärleken fick Cecilia att flytta till Göteborg – hon gifte sig med stjärnkocken Jonas Dahlbom och flyttade till Göteborg och det föll sig helt naturligt att hon med sin erfarenhet blev marknads- och eventansvarig för familjeföretaget Trädgår’n. När så maken Jonas och hans bror blev erbjudna en lokal i Åre i samband med alpina VM flyttade hela familjen till Jämtland. – Cecilias profil passar perfekt in till det dynamiska nöjeshus som hon skall representera menar Anna Cappelen vice vd och partner i Diplomat Hotel. – Det kanske kan verka konstigt för utomstående att jag väljer att lämna familjeföretaget, men jag har ägnat två år att bygga upp vår verksamhet, berättar Cecilia. När jag nu blev erbjuden tjänsten på Wallmans Dippan så kände jag att jag lugnt kunde lämna över till min efterträdare och anta den här utmaningen. Wallmans Dippan är ett fantastiskt koncept som jag inte tror existerar någon annanstans. Det känns inte heller som om det konkurrerar med någon annan i Åre eftersom konceptet är så unikt. – Vi är väldigt glada att vi rekryterat Cecilia till tjänsten som platsansvarig på Wallmans Dippan i Åre, säger Mikael Gordon - Solfors, vice vd och delägare i Wallmans Nöjen. Hon besitter en helt unik kompetens med sin kombination av erfarenheter från restaurang och stora evenemang samt dessutom samarbeten inom film- och nöjesbranschen. Dessutom har hon under den korta tid hon bott i Åre etablerat ett stort lokalt nätverk. Det känns helt klockrent för vår del. För pressbilder och mer om Wallmans: http://www.wallmans.se/press För mer information och intervjuer: Mikael Gordon Solfors, vice vd Wallmans Nöjen, 070-888 88 37, mikael.solfors@wallmans.com Cecilia Dahlbom, platschef Wallmans Dippan, 070-714 08 00, cecilia.dahlbom@wallmans.com Wallmans Nöjen är ett av Sveriges ledande företag inom showbiz och grundades av Hasse Wallman redan 1956. Koncernen sysselsätter ca 1200 personer och omsätter 345 miljoner kronor per år och har sitt säte i Stockholm. Wallmans affärsidé är ”Vi ger nöje för nöjes skull”. I Wallmans Nöjen ingår: Wallmans Salonger i Stockholm, Wallmans Dippan i Åre, Wallmans Salonger i Oslo, Wallmans Cirkusbygningen i Köpenhamn, Golden Hits Stockholm, Schlagerbaren Stockholm, Wallmans Golden Hits i Helsingborg, Teatern Wallmans Intiman, Engelen Pub & Steakhouse i Gamla Stan, Kolingen, EventShop, Wallmans på turné, Schlagerbaren på turné, Wallmans Festival på turné och Wallmans luftballong.