VR fylls med innehåll på finsk jättemässa

Report this content

Det svenska utvecklingsbolaget wec360° medverkar på årets upplaga av Slush, den stora mötesplatsen mellan entreprenörsföretag och andra framtidsinriktade verksamheter, som arrangeras i Helsingfors.

Wec360° samarbetar där med Samsung och presenterar ny teknik för 3D-presentationer av bostäder. Med hjälp av Virtual Reality (VR) och Augmented Reality (AR eller förstärkt verklighet) kan den som är intresserad av att köpa en bostad i ett nytt byggprojekt få en realistisk bild av hur bostaden och dess omgivning kommer att se ut, redan innan den har byggts. Man kan till exempel välja köksinredning, tapeter och golv, uppleva lägenhetens omgivning och se hur solljuset når lägenheten under olika tider på dygnet och året.

– Årets julklapp, VR-glasögon, är verkligen inte bara lek och spel. Här används tekniken på allvar, som ett stöd och en trygghet för dem som står inför ett avgörande beslut: Var och hur ska jag bo? Det säger Mattias von Corswant, vd för wec360°.

Wec360° har snabbt etablerat sig som ett av de ledande företagen i Sverige inom området 3D och VR-presentation av bostäder. Det är en tjänst som allt fler byggherrar nu använder sig av när de marknadsför sina byggprojekt. Bland wec360°s kunder finns bland andra Skanska, Peab, Riksbyggen, HSB och många kommunala bostadsföretag.

För ytterligare information, kontakta:
Mattias von Corswant, vd
0736-17 46 67, mattias@wec360.se

Om wec360°
Wec360° är en av Sveriges ledande utvecklare av 3D-visualiseringar av byggprojekt. Företagets lösningar inspirerar och informerar potentiella bostadsköpare om hur olika nyproducerade lägenheter och andra miljöer kan se ut. Företagets kunder är i första hand nationellt och internationellt verksamma byggföretag, allmännyttiga bostadsbolag och regionala byggbolag.  Wec360° har kontor i Örebro samt marknads- och försäljningskontor i Solna. Wec360°:s presentationer i Virtual Reality (VR) produceras i samarbete med Bybrick.

Citat

Mattias von Corswant, Vd wec360°.