WEC360° öppnar nya kontor - etablering i Göteborg och Malmö

Report this content

VR-företaget wec360° fortsätter att etablera sig som landets ledande leverantör av 3D- och VR-presentationer för nya byggprojekt. Nu expanderar företaget ytterligare och öppnar kontor i både Göteborg och Malmö. Även Stockholmskontoret förstärks med fler säljare, och till produktionskontoret i Örebro anställs nya utvecklingstekniker och inredningsexperter.

- På bara något år har det blivit nästan självklart för både privata och kommunala bostadsbolag att använda den senaste 3D- och VR-tekniken när de presenterar sina byggplaner. Det är ett sätt att hjälpa lägenhetsköparna att känna trygghet, när de bokstavligen får se sina bostäder redan innan de är byggda. Det säger Mattias von Corswant, vd och en av grundarna av wec360°.

- Den utvecklingen är också en förklaring till vår stora tillväxt, som kräver nya kontor, fler medarbetare och en ständig förbättring av tekniken. Våra satsningar i Malmö och Göteborg är ett sätt att komma närmare dessa viktiga kunder i de expansiva storstadsområdena.

Under 2017 satsar wec360° dessutom vidare på teknik och tjänster för att presentera andra typer av lokaler med hjälp av 3D-teknik. Ett aktuellt exempel är företagets virtuella rundvandring i rockgruppen Kents studio, som kallats Psykbunkern, som producerades i samband med Kents avskedsturné i december.

För ytterligare information, kontakta:
Mattias von Corswant, vd
0736-17 46 67, mattias@wec360.se

wec360° är en av Sveriges ledande utvecklare av 3D-visualiseringar av byggprojekt. Företagets lösningar inspirerar och informerar potentiella bostadsköpare om hur olika nyproducerade lägenheter och andra miljöer kan se ut. Företagets kunder är i första hand nationellt och internationellt verksamma byggföretag, allmännyttiga bostadsbolag och regionala byggbolag. wec360° har huvudkontor i Örebro samt marknads- och försäljningskontor i Solna, Göteborg och Malmö. wec360°:s presentationer i Virtual reality (VR) produceras i samarbete med Bybrick.

Virtual reality
En skenvärld som man kan agera i och uppleva som verklighet, trots att den skapas av digital information. Upplevelsen kan till exempel presenteras genom en speciell typ av VR-glasögon och annan teknisk utrustning som används för att projicera olika sinnesintryck. Tekniken har tidigare främst används i spel- och underhållningssammanhang men utvecklas nu för att även komma till användning i professionella sammanhang.