Werldspremiär för robotringen – en gräsligt smart lösning för robotgräsklipparen

Glöm bort det slitsamma arbetet med eftertrimning runt träd och buskar i trädgården! Med robotringen från Wernamo Design får träden en snygg och funktionell inramning, helt anpassad efter robotgräsklipparen. Robotringen består av två stycken plåthalvor som läggs i nivå med gräsmattan, vilket gör att robotgräsklipparen kan passera över den.

De senaste åren har trenden med robotgräsklippare exploderat i svenska trädgårdar. Samtidigt finns det få lösningar för att komma tillrätta med klippningen vid träd och buskar. Detta har Wernamo Design tagit fasta på och utvecklat en ny produkt – robotringen. Robotringen består av två stycken halvor i stålplåt som skruvas samman till en ring runt trädet. Ringen monteras i samma höjd som gräsmattan och på så sätt kan robotgräsklipparen enkelt gå över den. I och med detta slipper man det tråkiga efterarbetet med att trimma gräs som robotklipparen missat. Trädet får samtidigt en snygg inramning som ger hela trädgården ett stilrent och prydligt intryck. Dessutom förhindrar robotringen inväxning av gräs som tar åt sig av den näring och vatten som trädet behöver.

Robotringen finns i en större och en mindre modell, samt i två olika utföranden; svart och trögrostande cortenstål. De finns att beställa på www.wernamodesign.se och priset för robotringarna kommer vara 599 respektive 799 kronor.

Anne Gustavsson, marknads- och kommunikationsansvarig - 0370-51 50 23

Wernamo Design är ett företag i Värnamo, Småland, som utvecklar och säljer produkter för trädgård och uteplats. Produkterna tillverkas av metall och är robusta, tåliga och framtagna för att försköna utemiljön, förenkla skötseln och minimera underhållet.