WeSC: Bokslutskommunikén för räkenskapsåret 2017 framflyttad till 27 mars 2018

Stockholm, Sverige, 21 februari 2018

WeSC ABs dotterbolag We International AB står under rekonstruktion. För att kunna hantera frågor rörande pågående rekonstruktion samt att bolaget har förhoppningar om att rekonstruktionen ska vara klar så har styrelsen valt att flytta fram publiceringen av bokslutskommunikén avseende 2017 till tisdag den 27 mars 2018.

Verksamhetsfrågor: Joseph Janus, Verkställande direktör, +46 8 46 50 50 00
Aktieägarfrågor: Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 46 50 50 00

Denna information är sådan information som WeSC AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 februari 2018 kl. 08.00 CET.

Kort om Bolaget
WeSC designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under varumärket WeSC. WESCs aktie handlas på Nasdaq First North och bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, tel. 08-503 015 50.

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design,produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 19 länder samt med egen distribution i Sverige, Danmark, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.