WESC: Förändringar i styrelse och ledning

Helene Mayer har rekryterats som CFO för WeSC och har den 4 oktober 2017 utsetts till vice VD.

Thomas Pouverel som varit vice VD lämnar sin tjänst.

Johan Lindwall, som varit styrelseledamot och även haft ett operativt engagemang utöver styrelseuppdraget, lämnar styrelsen och operativa uppdrag avslutas.

"Det har varit en besvärlig tid i branschen och det har varit extra svårt för ett litet varumärke som WeSC att anpassa sig efter de förändrade marknadsförutsättningarna och hitta personer som kan hjälpa bolaget att komma framåt i förändrings processen. Jag tror att Helene Mayer kan hjälpa bolaget utveckas att hon är en förstärkning till ledningen i WeSC.” säger Joseph Janus VD i WeSC.

Verksamhetsfrågor: Joseph Janus, Verkställande direktör, +46 8 46 50 50 00

Denna information är sådan information som WeSC AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 oktober 2017 kl. 13:45 CET.

Kort om Bolaget
WeSC designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under varumärket WeSC. WESCs aktie handlas på First North Premier och bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, tel. 08-503 015 50.