WeSC: Kommuniké från extra bolagsstämma i WeSC AB (publ)

Vid extra bolagsstämma i WeSC AB (publ) den 15 maj 2014 beslutades om nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

I enlighet med bolagsstämmans emissionsbeslut ger fem befintliga aktier i bolaget rätt att teckna fyra nya aktier till en teckningskurs om 2,50 SEK per aktie. Avstämningsdagen är den 18 juni 2014. Beslutet innebär att bolagets aktiekapital kan öka med maximalt 1 668 949,72 SEK samt att antalet aktier i bolaget kan öka med maximalt 18 465 260 aktier.

Genom nyemissionen beräknas bolaget erhålla cirka 46,2 MSEK i emissionslikvid före avdrag för emissionskostnader. Nyemissionen är fullt garanterad genom tecknings- och garantiåtaganden från aktieägarna Theodor Dalenson (tillika styrelsens ordförande), Servisen Investment Management AB och Evermore Global Advisors, LLC, för kunds räkning.

För kompletterande information avseende nyemissionen hänvisas till det prospekt som kommer att publiceras på bolagets hemsida omkring den 12 juni 2014.

Verksamhetsfrågor: Johan Heijbel, Verkställande direktör, +46 8 465 05 000

Aktieägarfrågor: Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 545 01 750

WeSC är ett svenskt bolag som designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under varumärket WeSC (We are the Superlative Conspiracy®). WeSC har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med representation i 25 länder genom återförsäljare och 24 egna och distributörsdrivna konceptbutiker

Viktig information
Detta pressmeddelande eller information häri får inte, direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras i eller till, och riktar sig inte till personer med hemvist eller som befinner sig i, USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Schweiz, Singapore, eller Sydafrika, eller något annat land eller någon annan jurisdiktion där det inte är tillåtet att köpa eller sälja teckningsrätterna, aktierna eller de betalda tecknade aktierna, och får inte reproduceras på något sätt, i sin helhet eller delvis.

Informationen om emissionen i detta pressmeddelande är inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i WeSC. Ett prospekt om emissionen och den efterföljande noteringen av nya aktier på NASDAQ OMX First North kommer att upprättas och inlämnas till Finansinspektionen. Efter att Finansinspektionen har godkänt och registrerat prospektet kommer det att offentliggöras, och hållas tillgängligt bland annat på WeSC:s hemsida.

Vidarebefordran, distribution, reproduktion eller visande av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner enligt lag, och personer som får tillgång till detta, eller del av detta, bör informera sig om och följa sådana legala restriktioner.

Detta pressmeddelande, eller information häri, varken utgör, eller utgör del av, ett erbjudande om att sälja aktier eller andra värdepapper, eller en uppmaning om att köpa eller teckna aktier eller andra värdepapper, i USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Schweiz, Singapore, eller Sydafrika, eller annan jurisdiktion där ett sådant erbjudande, uppmaning om att köpa, teckna eller sälja aktier eller andra värdepapper, skulle kräva ytterligare prospekt eller registreringsåtgärder eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt, eller inte skulle vara lagenlig utan registrering eller tillämpligt undantag från registrering enligt värdepapperslagarna i sådan jurisdiktion.

Teckningsrätterna, de betalda tecknade aktierna och de nya aktierna har inte och kommer inte att registreras i enlighet med United States Securities Act från 1933 i dess senaste form (”Securities Act”) eller i någon jurisdiktion utanför Sverige. Värdepapper får, i avsaknad av sådan registrering, inte erbjudas eller överlåtas inom USA eller till s.k. U.S. persons (enligt definition i Regulation S i Securities Act) annat än med tillämpningen av ett undantag från, eller genom en transaktion som inte omfattas av registreringskraven i Securities Act.