• WeSC AB/

WeSC: Ökande förorder, lyckad sko-lansering i USA och nya återförsäljare inför hösten

Införsäljningen av höst/vinterkollektionerna visar en ökning mot föregående år och såväl Jeans som Skor utvecklas positivt. Det är mycket aktivitet på flera marknader, i USA har Nordstroms tagit in den nylanserade sko-kollektionen i samtliga 117 varuhus. I Norge har Carlings tagit in ett större antal plagg och WeSC är representerade i totalt 72 av Carlings butiker. I Kina har den asiatiska distributören under maj öppnat en WeSC konceptbutik i Shanghai, i tillägg till tidigare öppnad butik i Taipei och planerar därutöver för fler butiksöppningar i Asien. Vidare öppnar MGM en WeSC shop in shop enhet i Las Vegas under sommaren 2014 som man driver i egen regi.

"Det är trevligt att börja kunna lyfta blicken och berätta om en del positiva händelser när vi har brottats med problem under en sådan lång tid. Vi kommer snart att presentera en rad spännande kollektionssamarbeten som är både roliga och intressanta ur affärssynpunkt. Det är dock mycket arbete som återstår för att vi fullt ut skall kunna ta tillvara på de affärsmässiga förutsättningarna som vårt starka varumärke ger", kommenterade VD Johan Heijbel i samband med årsstämman.

Verksamhetsfrågor: Johan Heijbel, Verkställande direktör, +46 8 46 50 50 00

Aktieägarfrågor: Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 54 50 17 50

WeSC är ett svenskt bolag som designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under varumärket WeSC (We are the Superlative Conspiracy®). WeSC har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med representation i 25 länder genom återförsäljare och 24 egna och distributörsdrivna konceptbutiker.