WeSC: WeSC lanserar höstkollektion med Bloomingdale’s

WeSC kommer tillsammans med Bloomingdale’s och tidningen Nylon att hålla ett evenemang i samband med lanseringen av höst/vinterkollektionen 2008. Lanseringen sker idag på Bloomingdale’s på 59th Street i New York med ett In-Store Party tillsammans med bland andra We-aktivisterna DJ Stretch Armstrong och DJ Morsy. Evenemanget fortsätter under kvällen på klubben HOME i Chelsea där det även blir ett liveuppträdande med Awesome Color.

”Vi får fortsatt mycket uppmärksamhet i förhållande till vår storlek i USA. Allt fler har fått upp ögonen för vårt varumärke och jag förväntar mig en fortsatt stark orderingång för vårkollektionen i USA” säger Greger Hagelin, VD, WeSC.

Greger Hagelin, VD, +1 310 384 9222
Johan Larsson, finanschef och operativ chef, +46 8 465 050 00

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet “streetfashion”. Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 1 500 butiker via distributörer i 18 länder samt med egen distribution i Sverige, USA, Tyskland och Österrike. WeSC:s aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.

WeSC designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under varumärket WeSC (We are the Superlative Conspiracy). Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i 14 länder, där försäljningen sker dels genom egna butiker och distributörsdrivna konceptbutiker dels genom återförsäljare. WeSC:s aktie handlas på Nasdaq First North och bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.