WeSC träffar avtal med JC omfattande 42 butiker i Sverige och Finland

Stockholm, Sverige, 19 september 2018

Samarbetet inleds under hösten 2018 och WeSC kommer att leverera varor till upp emot 10 butiker samt e-handeln redan under andra halvåret 2018. Avtalet är löpande och samarbetet fortsätter fullskaligt under våren 2019 då WeSC kommer att leverera ett urval ur sitt premium sortiment till JC´s samtliga butiker samt e-handel. Sortimentet för våren 2019 består av 100 artiklar för de större butikerna och 60 artiklar för de mindre butikerna fördelat på kategorierna kläder, accessoarer, underkläder och strumpor. JC bygger dedikerade ytor om 10-20 kvm per enhet för att ge WeSC en tydlig destination i varje butik. Varumärket kommer även att marknadsföras i JC´s e-handel samt genom riktade kampanjer mot JC´s kundklubb som har ca 600 000 medlemmar.

”Vi är glada över att kunna erbjuda WeSC´s premium sortiment till våra kunder. WeSC kommer vara en stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear i våra butiker. Det starka varumärket och den nya kollektionen är en perfekt match för JC” - säger Iliya Meric, VD JC.

”WeSC som varumärke är starkt ute i landet och med en partner som JC får vi äntligen chansen att möta konsumenten på ett tydligt sätt i både större och mindre städer i Sverige och Finland. JC´s ambition att bygga ett modernare utbud med ett utökat fokus på streetwear passar WeSC perfekt. Genom avtalet kan vi i större utsträckning ägna oss åt varumärkesbyggande och distribution på samma sätt som vi gör i Nordamerika samt att JC i kombination med att finnas hos de bästa e-handlarna i Sverige kommer ge oss den exponeringen som krävs för att nå ut till konsumenten” - säger Marcus Hyltbring VD/Försäljningschef, We international AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Verksamhets- och aktieägarfrågor: Marcus Hyltbring, VD/Försäljningschef, We international AB, +46 8 121 344 32

Denna information är sådan information som WeSC AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 september 2018 kl. 08.25 CEST.

Kort om Bolaget

WeSC designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under varumärket WeSC. WeSCs aktie handlas på Nasdaq First North och Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, tel. +46 8 503 015 50.