• WeSC AB/

WeSCs företrädesemission har fulltecknats och bolaget tillförs 38,3 miljoner kronor

Antalet aktier i WeSC AB (publ) (”WeSC” eller ”Bolaget”) kommer genom emissionen att öka från 76 588 501 till 114 882 751 aktier och Bolaget tillförs därmed cirka 38,3 MSEK före emissionskostnader.

Sammanlagt tecknades 38 294 250 aktier, varav 22 179 946 aktier tecknades med stöd av teckningsrätter, vilket motsvarar cirka 57,9 procent av antalet erbjudna aktier. Vidare tecknades 256 530 aktier, motsvarande cirka 0,7 procent av antalet erbjudna aktier, utan stöd av teckningsrätter. Återstående 15 857 774 aktier, eller 41,4 procent av antalet erbjudna aktier, tecknades av emissionsgaranter i förhållande till utställda garantiutfästelser. Nyemissionen som därmed fulltecknades kommer att öka Bolagets aktiekapital med 3 461 156,86 kronor till 10 383 470,68 kronor.

De som har tecknat aktier utan stöd av teckningsrätter tilldelas aktier i enlighet med de principer som anges i det prospekt som upprättats med anledning av företrädesemissionen och är daterat den 28 juni 2016. Avräkningsnotor till de personer som tecknat aktier utan stöd av teckningsrätter beräknas skickas omkring den 9 augusti 2016.

Så snart emissionen registrerats av Bolagsverket kommer betalda tecknade aktier (BTA) i företrädesemissionen att omvandlas till nya aktier. De nya aktier som tecknats med stöd av teckningsrätter beräknas registreras hos Bolagsverket omkring den 12 augusti 2016. Aktier som tecknats utan stöd av teckningsrätter beräknas registreras hos Bolagsverket omkring den 22 augusti 2016.

Rådgivare:

Advokatfirman Lindahl KB är legal rådgivare till WeSC i samband med transaktionen.

Verksamhetsfrågor: Johan Heijbel, Verkställande direktör, +46 8 46 50 50 00
Aktieägarfrågor: Theodor Dalenson, Styrelseordförande, +46 8 54 50 17 50

Denna information är sådan information som WeSC AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 augusti 2016 kl. 08.45 CET.

Om WeSC AB

WeSC AB (publ) är ett svenskt bolag som designar, marknadsför och säljer kläder och accessoarer inom segmentet premium streetwear på den internationella marknaden under varumärket WeSC (We are the Superlative Conspiracy®). WeSC har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med representation i 25 länder genom återförsäljare och 22 egna och distributörsdrivna konceptbutiker. WeSC:s aktie handlas på First North Premier och Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, tel. 08-503 015 30.

Viktig information

Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i WeSC. Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller i någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, eller skulle kräva ytterligare prospekt-, registrerings- eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras eller reproduceras på sätt som står i strid med sådana restriktioner eller skulle innebära sådana krav. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning. Inga teckningsrätter, betalda tecknade aktier eller aktier har registrerats, eller kommer att registreras, enligt United States Securities Act från 1933 enligt dess senaste lydelse, och inte heller enligt någon motsvarande lag i någon annan delstat i USA, eller tillämplig lag i annat land, och får därför inte erbjudas eller säljas, direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller i någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, eller skulle kräva ytterligare prospekt-, registrerings- eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt.