Oljeproduktionen under november

Oljebolaget West Siberian Resources Ltd.s produktion fortsätter att öka. Produktionen under november månad uppgick till cirka 141 800 fat, motsvarande cirka 4 725 fat per dag. Dagsproduktionen under november var cirka 13 procent högre än i oktober och cirka 61 procent högre än genomsnittet under tredje kvartalet.

Produktionen uppgick under oktober till cirka 125 000 fat, motsvarande drygt 4 000 fat per dag. Under tredje kvartalet 2004 uppgick oljeproduktionen till totalt 269 441 fat, motsvarande 2 929 fat per dag. I november startades oljeproduktion från källa 129, den fjärde källan som borrats i Middle Nyurolafältet i Sibirien under 2004. Produktionsförbättrande åtgärder har genomförts på källorna 127, 128 och 136. Den horisontella källan nr 130, programmets femte borrning, förväntas tas i produktion före årsskiftet. Årets program avslutas med borrning av en vatteninjektionsbrunn för att öka trycket och möjliggöra ökad produktion från fältet. För 2005 planeras fortsatta borrningar i Middle Nyurolafältet. – Vi har nu nästan tredubblat oljeproduktionen sedan början av året och har fyra nya oljekällor i produktion. Vårt team i Tomsk har gjort betydelsefulla insatser för West Siberian Resources. säger Maxim Barski, VD för West Siberian Resources. För ytterligare information: Maxim Barski, VD, West Siberian Resources Ltd., tel. 007-095 723 07 18 Eric Forss, styrelseordförande, West Siberian Resources Ltd., tel. 08-613 00 85 Besök även www.westsiberian.com