Marie Sälmark blir pr-konsult

Marie Sälmark blir pr-konsult Marie Sälmark lämnar sitt uppdrag som generalsekreterare för Sveriges Konsumentråd för att gå till pr-byrån Westander Publicitet & Påverkan. - Som pr-konsult hos Westander arbetar jag bara med frågor som jag själv tror på och kan stå för. Jag har för starka värderingar för att vilja sälja mig som legoknekt till högstbjudande åsiktsarmé, säger Marie Sälmark. Marie Sälmark har jobbat nära 20 år som journalist, framför allt med konsumentfrågor på radio och TV. Hon började på Konsumentrådet för fyra år sedan, först som internationell sekreterare och därefter som generalsekreterare. När Marie nu börjar som pr-konsult lämnar hon också sin roll som expert på konsumentfrågor i SVT:s morgonsoffa. - Maries erfarenheter och samhällsengagemang blir en viktig tillgång för oss. Hon har kapacitet att gå rakt in och leda stora projekt, säger Patrik Westander, vd för Westander Publicitet & Påverkan. Marie Sälmarks val av pr-byrå var inte någon slump. Henrik Westander har bland annat gjort sig känd för sitt engagemang inom Svenska Freds för en mer restriktiv vapenexport. Brodern Patrik Westander var den drivande kraften bakom Statoils lyckade lobbyingkampanj för elmarknadens avreglering. Tillsammans startade de Westander Publicitet & Påverkan hösten 2000. Byrån har som policy att enbart ta uppdrag som medarbetarna sympatiserar med och bara bedriva öppen lobbying. Marie gör sin sista arbetsdag som generalsekreterare på Konsumentrådet den 19 december. För mer information, kontakta: Marie Sälmark, blivande pr-konsult, på 070-583 30 35 eller marie.salmark@westander.se Patrik Westander, vd, på 08-464 96 50, 073-687 82 55 eller patrik@westander.se För mer information om Westander Publicitet & Påverkan, se www.westander.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00330/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00330/bit0002.pdf