Westander nominerar Polisförbundet till Årets Lobbyist

' Pr-byrån Westander nominerar idag Polisförbundets ordförande Jan Karlsen till Årets Lobbyist 2001. Polisförbundet driver sedan förra våren en öppet deklarerad och mycket framgångsrik lobbyingkampanj i samarbete med två pr-byråer. Målet är att skapa förståelse för polisens betydelse för tryggheten i ett demokratiskt samhälle. - Polisförbundet har fått diskussionen att handla om vad som är alternativet till en demokratiskt styrd poliskår. Ingen har missat budskapet att de privata säkerhetsbolagens utbredning på sikt kan urholka rättssäkerheten, säger Patrik Westander. Polisförbundets lobbyingsamarbete med pr-byråerna Geelmuyden.Kiese och Kommunicera är planerat att sträcka sig fram till riksdagsvalet 2002, men kampanjen har redan varit mycket framgångsrik. Exempelvis höjs polisanslagen i budgetpropositionen med 600 miljoner kronor, motsvarande 5%. - Framgången är särskilt glädjande med tanke på den öppenhet som genomsyrar hela upplägget. Pr-byråer som bedriver lobbying i det fördolda kallas ibland välförtjänt för demokratins dödgrävare. Men Geelmuyden.Kiese och Kommunicera agerar tvärtom på ett sätt som förtjänar all heder, säger Patrik Westander. För mer information, kontakta: Patrik Westander, vd, på 08-464 96 50, 073-687 82 55 eller patrik@westander.se Henrik Westander, styrelseordförande, på +45 59 20 73 73, 070-966 24 47 eller henrik@westander.se För mer information om Westander Publicitet & Påverkan, se www.westander.se Årets Lobbyist utses den 21 november på Stora Lobbydagen, som är ett samarrangemang mellan tidningen Resumé och pr-byrån Havanna. Juryn består av Carl Melin, Lena Mellin, Niklas Nordström och Malin Siwe. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00490/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00490/bit0001.pdf