Nu kan du ha kontoret på fickan!

Nu kan du ha kontoret på fickan! WideScience har utvecklat en unik mobil plattform som kommer att ge den mobila användaren full tillgång till alla sina applikationer, dokument, e-mail och Internet, när som helst och var som helst. Plattformen består av server- och terminal-mjukvara. Dessutom har WideScience utvecklat en terminalreferens design med både mjuk- och hårdvara. - Den mobila användaren har ett stort behov av att ha ständig tillgång till information på ett lättillgängligt sätt. Baserat på detta har WideScience fokuserat på att utveckla en lösning som gör det möjligt för den mobila användaren att vara uppkopplad dygnet runt till en låg kostnad med hög hastighet och hög säkerhet, samt ha tillgång till alla sina applikationer, dokument, e-mail och Internet säger Anders Ruland, CEO för WideScience AB - Den mobila användarens vardag Idag är det svårt att arbeta effektivt när man är mobil där bandbredden är begränsad. Användaren måste använda applikationer som har begränsad funktionalitet, jämfört med sina normala kontorsapplikationer och måste lära sig nya arbetssätt och gränssnitt. Den mobila användarens vardag styrs idag av tillgången till en fungerande Internetuppkoppling samt vilken typ av uppkoppling det är. (t.ex. GSM, GPRS, W-LAN) När användaren väl har fått en fungerande uppkoppling så måste han eller hon stanna på samma plats tills uppgiften eller överföring är klar. Det innebär att det är tekniken som styr den mobila användaren istället för tvärt om. WideScience Mobila Plattform WideScience har nu utvecklat den första versionen av den mobila plattformen. Ur denna utveckling har fyra nya produkter vuxit fram: · WSO, WideScience Internet Optimiser Optimerad och komprimerad Internet trafik, ökar hastigheten och minskar kostnaderna med i genomsnitt 80%, och i bästa fall upp till 95%. · WSR, WideScience Seamless Roaming Agent Seamless roaming mellan alla olika nät, GSM, GPRS, Bluetooth, W-LAN och LAN, byte av nät sker automatiskt utan att användaren märker det eller att applikationerna påverkas. · WSA, WideScience Office Application Optimiser Ett optimerat och intelligent sätt att köra Microsoft och andra applikationer serverbaserat, vilket gör det möjligt att arbeta effektivt med sin normala applikationsmiljö när man är mobil. · WST, WideScience Terminal En fungerande terminal referens design med både hårdvara och mjukvara till en mobil terminal med GPRS, Bluetooth och LAN integrerat med en pekskärm i färg på över 10", en totalvikt under 1 kg och batteritiden räcker en hel arbetsdag. För ytterligare information, kontakta: Anders Ruland, CEO Tel: 046-286 46 03, Mobil: 0733-58 46 03, Mail: anders.ruland@widescience.com Christer Lövgren, VP Sales Tel: 046-286 46 14, Mobil: 0708-11 11 17, Mail: christer.lovgren@widescience.com WideScience är ett teknikbolag som sitter i Forskningsbyn på Ideon i Lund och utvecklar lösningar för mobilt Internet. WideScience har skapat en unik plattform för mobil data över GPRS/EDGE/UMTS, 3G, Bluetooth, LAN och Wireless-LAN som möjliggör äkta mobilitet med optimerad kommunikation. WideScience vision är att den mobila användaren skall kunna vara uppkopplad dygnet runt till en låg kostnad med hög hastighet och hög säkerhet, samt ha tillgång till alla sina applikationer, dokument, e-mail och Internet. Företaget ägs av IT-Provider och personalen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00730/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00730/bit0001.pdf