Pressmeddelande:  Valberedning inför årsstämman 2015

Valberedningen i Wihlborgs Fastigheter AB har bildats, baserat på ägandet i Wihlborgs den 30 september 2014.

Vid årsstämman den 29 april 2014 beslutades att Wihlborgs valberedning som bland annat skall lämna förslag till styrelseledamöter, skall bestå av ledamöter utsedda av de tre största aktieägarna som önskar delta, jämte en representant för de mindre aktieägarna. Namnen på ledamöterna i valberedningen skall offentliggöras senast sex månader före årsstämman och baseras på det kända ägandet omedelbart före offentliggörandet.

Följande valberedning har bildats, baserat på ägandet den 30 september 2014, och består av:

Bo Forsén (Brinova Fastigheter AB)
Eva Gottfridsdotter-Nilsson (Länsförsäkringar Fondförvaltning)
P
er Trygg (SEB Fonder)
Krister Eurén (de mindre aktieägarna)

Valberedningen representerar tillsammans 18 procent av utestående aktier i Wihlborgs.

Årsstämman kommer att hållas i Malmö onsdagen den 29 april 2015.

Aktieägare som vill kontakta valberedningen gör detta lämpligen med post eller e-mail till, valberedningen@wihlborgs.se eller med brev till Wihlborgs Fastigheter AB, Valberedningen, Box 97, 201 20 Malmö.

För valberedningen:
Bo Forsén, telefon 0706 -32 86 50

För Wihlborgs Fastigheter AB:
Iréne Johansson, informationschef, telefon 0733-71 17 21

Informationen är sådan som Wihlborgs skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande fredagen den 17 oktober kl. 10.00.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 23,2 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2 mdkr. Wihlborgs är noterat på OMX Nordiska listan, Mid Cap.