Pressmeddelande: Wihlborgs förstärker organisationen

Margareta Lantz börjar som kommunikationschef på Wihlborgs.

Wihlborgs anställer Margareta Lantz som kommunikationschef. Hon börjar sin anställning den 1 november och efterträder informationschef Iréne Johansson som går i pension efter årsskiftet. Margareta kommer även att ingå i Wihlborgs koncernledning.

Margareta har sedan 2005 varit kommunikationschef på Axis Communications i Lund. Tidigare har hon varit i liknande positioner på Tetra Pak och Alfa Laval.

˗ Det är med glädje vi välkomnar Margareta till Wihlborgs, säger Anders Jarl, VD för Wihlborgs Fastigheter. Vi passar samtidigt på att organisera om inom företaget och slår ihop informations- och marknadsavdelningarna till en kommunikationsavdelning som ansvarar för vår interna och externa kommunikation. Margareta har rätt bakgrund och erfarenhet och med sitt grundliga kunnande blir hon ett perfekt komplement till Wihlborgs.

˗ Det ska bli spännande att med kommunikation bidra till att ytterligare befästa Wihlborgs marknadsposition som det ledande kommersiella fastighetsbolaget i Öresundsregionen, säger Margareta. Öresundsregionen befinner sig i en expansiv fas där Wihlborgs med att förvärva, förädla och aktivt förvalta fastigheter långsiktigt och hållbart bidrar till att vidareutveckla regionen.

Anders Jarl, 040-690 57 10
Margareta Lantz, 0708-90 18 92

Informationen är sådan som Wihlborgs Fastigheter AB (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande tisdagen den 13 oktober kl 11.30.

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 25,1 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,1 mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Mid Cap.