Pressmeddelande: Wihlborgs hyr ut 3 000 m² i Lund

Fastigheten Landstinget 2 i Lund renoveras och hyrs ut till Sparbanken Skåne.

För ett år sedan köpte Wihlborgs utvecklingsfastigheten Landstinget 2 i Lund. Vi visste att hyresgästen skulle flytta ut under april 2014 och bedömde att huset hade en bra utvecklingspotential med sitt centrala läge.

Vi har fört diskussioner med den blivande fristående sparbanken, Sparbanken Skåne, som har resulterat i att de har tecknat ett tioårigt hyresavtal med oss. Det innebär att Sparbanken Skåne hyr hela Landstinget 2, dvs ca 3 000 m2. Fastigheten ska renoveras och göras om till ett nytt effektivt kontor och Sparbanken Skåne flyttar in den 1 januari 2015.

– Vi är väldigt glada och stolta över att Sparbanken väljer att fortsätta sitt samarbete med oss. De kommer att få ett modernt kontor med ett väldigt bra läge ca 150 m öster om centralstationen i Lund, säger Anders Jarl, VD för Wihlborgs Fastigheter.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10, 0733-71 17 10
Arvid Liepe, Ekonomi- och finanschef, 040-690 57 31, 0733-71 17 31
Iréne Johansson, Informationschef, 040-690 57 21, 0733-71 17 21

Informationen är sådan som Wihlborgs skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.
Informationen lämnades för offentliggörande måndagen den 31 mars kl 14.00.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.
Fastigheternas bokförda värde uppgår till 22,6 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2 mdkr.
Wihlborgs är noterat på OMX Nordiska listan, Mid Cap.