Wihlborgs hyr ut till Gaia Biomaterials i Helsingborg

Wihlborgs har tecknat hyresavtal om 4 000 m² med Gaia Biomaterials på Ättekulla.

Gaia Biomaterials har uppmärksammats för sin innovation Biodolomer® - ett helt nedbrytbart biologiskt material som kan ersätta traditionell plast i många produkter såsom bärkassar, avfallspåsar, tråg, krukor, bestick, sugrör, engångsförkläden m.m.

I juli flyttar Gaia Biomaterials in i fastigheten Bunkalund Östra på Ättekulla, där man kommer att ha produktion, lager och kontor.

-       Gaia Biomaterials är ett intressant företag med en innovativ produkt som ligger rätt i tiden. Vi arbetar själva aktivt med hållbarhet och då är det naturligtvis extra roligt att kunna välkomna ett företag som utvecklar produkter som kan bidra till en bättre miljö, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs Fastigheter.

-       I fastigheten på Ättekulla kommer vi att ha ännu bättre förutsättningar att fortsätta företagets goda utveckling. Wihlborgs har varit professionella i utvecklingen och anpassningen av våra nya lokaler, säger Peter Stenström, vd för Gaia Biomaterials.

Ulrika Hallengren, vd, 040-690 57 95
Thomas Bråhagen, regionchef, 042-490 4620

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 39,4 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,9 Mdkr.

Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Citat

Vi arbetar själva aktivt med hållbarhet och då är det naturligtvis extra roligt att kunna välkomna ett företag som utvecklar produkter som kan bidra till en bättre miljö.
Ulrika Hallengren, vd på Wihlborgs