Wihlborgs hyr ut till Mediplast i Malmö

Wihlborgs har tecknat hyresavtal med medicinteknikföretaget Mediplast om 11 500 m² i Fosie i Malmö.

Hyresavtalet löper på sju år och avser 11 500 m² lager och kontorsytor på Bronsåldersgatan 2 i Fosie som Papyrus lämnade vid årsskiftet. Mediplast flyttar både centrallager och huvudkontor till fastigheten. Inflyttning planeras till maj 2018.

-        Vi är glada att kunna välkomna Mediplast till Wihlborgs. Här kan vi erbjuda en modern industrifastighet som vi nu bygger om för att passa deras verksamhet, säger Anders Jarl, vd för Wihlborgs Fastigheter.

-        Vi på Mediplast växer och vi är glada att kunna ta detta steg tillsammans med Wihlborgs. Vi är övertygade om att denna fastighet kommer tillgodose våra framtida behov, säger Lars-Erik Rydell, vd för Mediplast.

Mediplast är en svensk koncern som säljer och distribuerar medicintekniska produkter. Mediplast ingår i börsnoterade AddLife-gruppen.

Anders Jarl, vd, 040-690 57 10
Mikael Strand, regionchef 040-690 57 05

Om oss

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn.I Malmö, Helsingborg och Lund är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Citat

- Vi är glada att kunna välkomna Mediplast till Wihlborgs. Här kan vi erbjuda en modern industrifastighet som vi nu bygger om för att passa deras verksamhet
Anders Jarl, vd för Wihlborgs Fastigheter.