WILO stödjer barncancerfonderna

Det är många gånger svårt att själv inse och leva sig in i den situation som många av våra medmänniskor befinner sig i. Först när man själv eller någon anhörig drabbas och tanken på det otänkbara uppenbarar sig i vårt medvetande – det är först då våra perspektiv öppnas och vi kommer till insikt om hur bräckligt livet kan vara.

Vi vet att utan ekonomiskt stöd från såväl privatpersoner som från näringslivet så kommer fler människor avlida i cancer, i Norden insjuknar nästan tusen barn i cancer varje år. Därför var det ett enkelt och självklart beslut av oss på WILO att stödja organisationer som bedriver forskning och utbildning inom områden för bekämpning av cancerrelaterade sjukdomar. År 2014 bidrar WILO med en gåva på 120 000 kronor till barncancerfonderna fördelad på de fyra nordiska länderna.

Vi har gjort vårt val och hoppas på att många andra företag följer efter …

Marcus Sjösten
Marknadschef / Marketing Manager

WILO Nordic AB
SE-350 33 Växjö

T 46 470 72 76 24
F 46 470 72 76 41
M 46 709 44 90 12
marcus.sjosten@wilo.se
www.wilo.se

WILO är ett globalt företag med ca 6200 anställda fördelade på 70 dotterbolag och den totala omsättningen uppgår till drygt 10 miljarder SEK. Redan 1928 tog WILO sitt första pumppatent. Allt sedan dess har WILO banat väg för ny teknik och leder idag utvecklingen av energieffektiva produkter. Huvudkontoret ligger i Dortmund och merparten av produkterna tillverkas i Tyskland och Frankrike. Med Sveriges bredaste pumplager och en vältrimmad supportavdelning är huvudkontoret i Växjö navet för den nordiska verksamheten. Distriksäljare ansvarar för den lokala närvaron.

Vi lever efter våra värderingar där mjuka värden såsom tillgänglighet, seriositet och effektivitet harmoniserar med vår internfilosofi att alltid sätta Dig som kund och partner i fokus. Vårt samarbete med de ledande VVS-grossisterna garanterar en hög produkttillgänglighet och bästa tänkbara logistiklösning.

Taggar: